Slăbire În Alăptare

9 Sfaturi Pentru Slăbire În Alăptare De La Ask A Mom

O alimentație sănătoasă este importantă pentru toată lumea, dar aceasta devine esențială dacă tocmai ați născut un copil. Dar pot oare slăbirea în alăptare și alimentația sănătoasă merge în tandem?

Perioada post-natală este una extrem de importantă, atât pentru nou-născut, cât și pentru mamă. Corpul se recuperează de la naștere și are nevoie de un aport constant de vitamine și minerale. În plus, cu un copil micuț în casă, fără îndoială mamele se simt mereu obosite.

Alăptarea pe care ați stabilit-o în primele șase luni după nașterea copilului vă poate ajuta să puneți o bază alimentară sănătoasă pentru tot restul vieții acestuia, spune Eileen Behan, dr., dietetician în Portsmouth, NH, care este specializată în managementul greutății persoanelor.

Totodată, nutriționista susține că slăbirea în alăptare este posibilă, atât timp cât se respectă următoarele reguli:

  1. Cunoașteți-vă necesarul de nutrienți

Iată câteva cifre despre calorii și alte substanțe nutritive de care aveți nevoie zilnic pentru o pierdere  în greutate nepericuloasă și pentru o alimentație sănătoasă. (Necesitățile de calorii variază în funcție de vârstă, metabolism și nivelul de activitate).

Slăbire În Alăptare 4

                                Sursă tabel: qbebe.ro

Numărul de calorii pentru femeile care alăptează crește în mediu cu 300-500 calorii față de o femeie care nu alăptează.

“Toți acești nutrienți sunt foarte importanți dacă tocmai ați născut un copil”, spune specialistul Behan. “Acidul folic  este important pentru sarcinile viitoare, dar și pentru păr, unghii, piele, vitamina D și calciul sunt vitale pentru sănătatea oaselor, fierul ajută să depășiți anemia, vitamina C este necesară pentru absorbția fierului și proteinele sunt esențiale pentru construirea și repararea țesuturilor dumneavoastră. Aveți nevoie de mai mulți nutrienți în timpul alăptării pentru producerea laptelui.”

  1. Aprovizionați-vă cu gustări sănătoase

De ce? Dacă le aveţi în jur, le veți mânca! Când sunteți obosiți, aveți puțin timp și sunteți înfometați, sunteţi tentaţi să luați o pungă de chipsuri și o cola, dacă sunt la îndemână. Iată cu ce puteţi înlocui fast food-ul și gustările nesănătoase:

  • iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi
  • carnea cu conținut scăzut de grăsimi
  • budincă  cu conținut redus de grăsimi, făcută din lapte sau cu conținut de 30% calciu (în special pentru calmarea poftelor de ciocolată!)
  • brânză
  • fructe și legume
  • salate
  • cereale, precum ar fi orezul brun;
  • cereale integrale, pâine și paste făinoase din făină integrală

Cu alimente sănătoase ușor accesibile, veți gusta mai puțin din chipsuri, bomboane sau mâncăruri pe bază de făină albă, cum ar fi prăjiturile. De obicei, acestea sunt bogate în sare și conțin puține fibre. De asemenea, acestea sunt irezistibile la gust și ușor de consumat în cantități enorme. Deci, nu păstrați prea multe dintre aceste alimente la îndemână.

Slăbire În Alăptare

  1. Mâncați des și sănătos

Behan recomandă trei mese, plus două – trei gustări pe zi. Doreen Chin Pratt, medic și director al serviciilor de nutriție în ambulatoriu la Spitalul Femeilor și Sugarilor din Providence susține că între mese ar trebui să mâncați fructe, legume și surse de proteine slabe.

Iată de ce mâncarea frecventă este importantă: dacă alăptați, aveți nevoie de cantități suficiente de calorii pentru a susține producția de lapte. “Este foarte important ca mamele care alăptează să obțină suficiente calorii pentru a face laptele matern, singura sursă de nutriție a bebelușului”, spune Cheryl Lovelady, dr., profesor de nutriție la Universitatea din Carolina de Nord din Greensboro și expert în alăptare și scădere în greutate.

  1. Beți multă apă.

Aveți nevoie de energie. Mâncarea de multe ori vă va ajuta să vă mențineți energia, iar apa vă va hidrata organismul și va contribui la producerea laptelui matern.

  1. Atrageți atenția la ceea ce spune corpul dumneavoastră

Debra Waterhouse, dr., dietetician din Orinda, California, și autorul filmului Outsmarting Cell Fat Cell după sarcină (Hyperion, 2002), sugerează că ar trebui să vă puneți următoarele întrebări când simțiți nevoia de a mânca:

  • Sunt foarte flămând? Dacă da, atunci mâncați.
  • Dacă nu, sunteți doar obosit sau plictisit? Dacă acesta e cazul, ieșiți la o plimbare cu bebelușul sau faceți orice altă activitate care vă va lua gândul de la pofte.
  1. Fiți conștientă de dimensiunile porțiunilor

Oamenii s-au obișnuit cu porțiuni extrem de mari, până și salata sau băuturile carbogazoase. “Dimensiunile porțiunilor au scăpat de sub control”, spune nutriționistul Lovelady, “iar oamenii se simt înșelați dacă se duc în oraș și iau masa de dimensiuni normale”. Nu este acea bucată de ciocolată de vină de kilogramele în plus, ci porțiile mari de orice mâncare.

       7. Luptați cu constipația

Constipația este o problemă frecventă pentru multe femei după naștere. Pentru a preveni acest lucru, beți cel puțin opt pahare de lichide pe zi, și chiar mai mult, dacă vă simțiți însetată, mai ales dacă alăptați. Apa este o alegere bună, dar puteți opta pentru lapte fără grăsimi sau cu un conținut scăzut de grăsime (1%) și sucuri de fructe 100% care conțin substanțe nutritive importante.

În ceea ce privește sursele de fibre: “Standardul de aur este fructul, legumele și cerealele integrale, dar uneori acest lucru nu este suficient”, spune moașa Schorn. Dacă încă mai aveți probleme cu constipația, începeți să beți limonadă sau lichide calde, cum ar fi ceaiurile din plante. Și dacă asta nu reușește, încercați prune și suc de prune.

Slăbire În AlăptareDacă alăptați, orice alimente bogate în fibre ar putea face ca bebelușul dvs. să aibă colici, spun unii experți, așa că aveți grijă la: varză, varză de Bruxelles, broccoli și fasole.

  1. Evitați dietele drastice

Problema cu cele mai multe diete este simplă, dar supărătoare: evitați calorii atât de drastic încât imediat ce pierdeți greutatea și reluați obiceiurile normale de hrană, greutatea se întoarce.

Multe dintre cele mai recente diete restricționează, de asemenea, carbohidrații sănătoși (cum ar fi cerealele integrale și fructele). “Indiferent ce faceți, nu evitați carbohidrații în alăptare”, spune Waterhouse. Corpul dvs. are nevoie de ele în toate modurile – de obicei sunt bogate în fibre, vă ajută să vă simțiți plini de energie. Dacă evitați carbohidrații sănătoși și complexi, corpul dvs. se va epuiza. Evitați pastele albe, pâinea și orezul, ceea ce poate duce la o pierdere ușoară a greutății de 1 până la 2 kilograme pe săptămână.

În plus, dietele drastice sunt o amenințare pentru cursul benefic al alăptării, ceea ce este prioritatea nr.1 al oricărei mămici.

  1. Nu vă stresați 

Poate dura un an sau mai mult pentru a pierde greutatea de la sarcină. Trebuie să vă gândiți la sarcină ca o experiență de 18 luni: nouă luni de digestie, nouă luni după naștere. Acesta este un moment în care se întâmplă multe lucruri – vă adaptați la noua dvs. viață, corpul dumneavoastră încearcă să se reaprovizioneze după sarcină și alăptați. Specialiștii sugerează să așteptați cel puțin 2 luni după naștere pentru a începe să vă gândiți la slăbire.

Nu uitați, toate mamele sunt frumoase, indiferent de cifrele de pe cântar!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *