condimente

Farmacia din bucătărie – Cinci cele mai sănătoase condimente de pe planetă

Secolul XXI aduce un nou capitol în istoria condimentelor, și anume o abordare științifică. Cercetătorii de astăzi încă descoperă efectele benefice și bogățiile nutriționale ale condimentelor. De la echilibrarea zahărului în sânge la stimularea puterii creierului și chiar pierderea în greutate, toate acestea sunt condiționate de către cinci condimente.

Iată ce condimente TREBUIE să aveți în casă mereu!

condimente

Cacao: benefică pentru inimă

Cât de dulce este! Zeci de studii arată că oamenii care consumă cacao drept băutură fierbinte sau mănâncă ciocolată neagră sunt într-o formă cardiovasculară mult mai bună decât cei care nu o fac. Un studiu de 9 ani publicat în jurnalul Circulation Heart Failure, a constatat că femeile care au consumat una sau două porții de ciocolată  pe săptămână au avut un risc cu 32% mai mic de a dezvolta insuficiență cardiacă comparativ cu cele care au refuzat consumul de cacao.

Un alt studiu pe termen lung, a constatat că bărbații care au consumat o anumită cantitate de ciocolată (aproximativ o treime dintr-o ceașcă de ciocolată neagră pe săptămână) au avut un risc de accident vascular cerebral redus cu 17% comparativ cu cei care nu au consumat.

De fapt, noile cercetări arată că cacao are o capacitate antioxidantă mai mare decât sucul fresh de fructe! Beneficiile nu se opresc, însă, doar la inimă. Studiile au arătat că acest condiment dulce poate ajuta în tratamentul bolilor legate de inflamație, cum ar fi diabetul, ciroza hepatică și bolile degenerative ale creierului, de exemplu Alzheimer.

Important – cea mai sănătoasă ciocolată neagră conține 74% sau mai multe substanțe solide de cacao. Dacă optați pentru o inimă sănătoasă, nu cumpărați nimic cu un conținut de cacao mai mic de 60%. Regula principală în cumpărarea produselor  ce conțin cacao: cu cât mai amar, cu atât mai bine!

Apropo, ciocolata este, de asemenea, și un afrodisiac.

condimente

Scorțișoara echilibrează zahărul din sânge

În mod ironic, scorțișoara este condimentul care dă aromă produselor zaharoase coapte, dar totodată ajută la controlul zahărului din sânge și previne diabetul zaharat. Un studiu a constatat că adăugarea unei lingurițe de scorțișoară în mâncare este la fel de eficace precum utilizarea medicamentelor care ajută la stabilizarea zahărului din sânge și injecțiile de insulină. Un alt studiu din Journal of Nutrition a constatat că, dacă o masă conține un amestec de condimente, inclusiv scorțișoară, activitatea antioxidantă din sânge crește cu 13%, iar activitatea insulinei scade cu aproximativ 20%.

Cercetătorii susțin că cinamaldehida, ingredientul activ al scorțișoarei, funcționează ca un echilibrant al zahărului din sânge, stimulând receptorii de insulină asupra celulelor și permițând excesului de zahăr să iasă din sânge. Există și alte beneficii pentru sănătate ale scorțișoarei: îmbunătățește colesterolul, previne bolile provocate de alimente nocive, elimină efectele bolii Alzheimer și servește drept tratament femeilor cu sindromul ovarului polichistic (PCOS).

Important: scorțișoara Cassia este varietatea pe care o găsiți cel mai probabil în magazinele de produse alimentare, dar există  și scorțișoara  Ceylon, un soi mai blând și mai prețios, care este apreciat de experți în domeniul sănătății. Puteți găsi scorțișoară autentică online sau în magazinele indiene, cât și în magazinele specializate de condimente.

condimente

Curcumaua îmbunătățește activitatea creierului

Cândva denumită “șofranul omului sărac”, din cauza nuanței sale de culoare galbenă, curcumaua  este numită în prezent de către experții în domeniul sănătății “Spicul de aur al vieții”. Folosit în mod tradițional pentru gătit în India, acest condiment conține un ingredient activ, curcumină– un puternic antioxidant care stimulează sistemul imunitar și tratează o serie de maladii, de la indigestie pînă la cancer. Cele mai recente cercetări arată că curcumaua poate folosi drept tratament eficient în combaterea bolilor cerebrale.

Un studiu important a constatat că persoanele cu risc de insuficiență cognitivă care au adăugat un gram de curcuma la micul dejun au prezentat o productivitate de lucru îmbunătățită după doar șase ore de la consum. Într-un studiu separat, cercetătorii asiatici au descoperit că persoanele în vârstă care au consumat alimente bogate în curcuma au obținut rezultate mai ridicate la testele mentale standardizate decât cei care au mâncat rareori condimente curry. Există un număr tot mai mare de cercetări în ceea ce privește rolul curcuminei în prevenirea și tratarea bolii Alzheimer. Totodată, rolul important al curcuminei în combaterea bolilor inflamatorii este tot mai des mediatizat în cercurile de medicină.

Important: Curcumaua este singura sursă comestibilă de curcumină. În timp ce condimentul este tipic numit curry, nu trebuie confundat cu praful de curry (un amestec de condimente care include și curcuma). Procurați curcuma de Alleppey, care are de două ori mai multă curcumină decât curcumaua de Madras. Condimentul crud e destul de dur, deci  poate fi folosit în mîncăruri precum ar fi prăjiturile și tocană sau drept condiment pentru carne și pește.

condimente

Ghimbirul îmbunătățeșe tulburările stomacale

Folosit de mii de ani pentru a potoli tulburările stomacale și a ajuta digestia, ghimbirul este menționat în textele medicale chineze începând cu secolul al IV-lea î.e.n! În ultimele decenii, oamenii de știință au demonstrat că ghimbirul ajută la combaterea stării de vomă. Un studiu a constatat că ghimbirul previne și tratează bolile de mișcare, datorită hormonului antidiuretic (vasopresina).

Vasopresina este un hormon care reglează nivelul de apă, sare și zahăr din sânge. Alte cercetări definesc ghimbirul drept un relaxant muscular puternic, care ajută la reducerea durerii cu până la 25%. Cercetătorii atribuie beneficiile ghimbirului gingerolului – un antioxidant, antiinflamator și antibacterian. De fapt, studiile sugerează că ghimbirul reduce simptomele artritei, îmbunătățește colesterolul și previne cancerul.

Important: Ghimbirul proaspăt este bogat în gingerol – compusul care contribuie la beneficiile sănătoase ale acestui condiment. Atunci când cumpărați condimente uscate, cercetătorii susțin că veți obține mai multe beneficii din soiurile organice.

condimente

Ardeiul Chili arde grăsimile

Studiile sugerează că ardeiul chili poate face totul: de la reducerea tensiunii arteriale până la curățarea inflamației sinusurilor. Dar cea mai mediatizată cercetare se axează în jurul pierderii în greutate. Capsaicina arzătoare, compusul care dă ardeiului specificitate, a fost demonstrat că sporește căldura corporală, rata metabolică și scade apetitul. De fapt, oamenii de știință caută în prezent metode pentru transformarea capsaicinei într-un supliment natural anti-obezitate, datorită capacității sale de a arde caloriile.

Un studiu anterior efectuat de cercetătorii canadieni a constatat că bărbații care au folosit aperitive picante, au consumat cu 200 de calorii mai puțin la mese ulterioare decât cei care nu au făcut-o. Cercetătorii de la Universitatea Purdue au descoperit că doar 1 gram de ardei roșu (aproximativ 1/2 linguriță) a fost suficient pentru a reduce pofta de mâncare și a arde mai multe calorii. Oamenii de știință spun că beneficiile capsaicinei în pierderea greutății apar la nivel molecular prin modificarea proteinelor găsite în grăsimi.

Important: Cu cât este mai iute ardeiul, cu atât mai multă capsaicină conține. Habanero și ardeii de cayenne se numără printre cei mai iuți. Ardeiul de cayenne este, de asemenea, bogat în capsaicină!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *