Corpul femeilor

Corpul femeilor în timpul sarcinii – între așteptări, mituri și adevăruri

În societatea de astăzi, corpul femeilor este judecat şi examinat minuţios. Nu este sănătos, nu este corect şi, cel mai probabil, acest lucru nu va înceta în curând.

Această obsesie de a avea un corp “perfect” poate face ca subiectul creşterii în greutate în timpul sarcinii să fie mult mai delicat pentru unele viitoare mămici.

Adevărul este că cele mai multe femei pun de la 9 kilograme în sus pe parcursul sarcinii, iar această creștere sănătoasă în greutate le asigură o dezvoltare sănătoasă a fătului. Trendul de femei cu un corp sportiv, care au pus 4-5 kilograme în timpul sarcinii, ia amploare, din păcate, și ne pun pe noi, femeile ordinare, într-o situație cel puțin stresantă.

Dar, în loc să vă uitați la poze cu femei ”ideale”, cu corpuri ”ideale”, ar trebui să știți că corpul dumneavoastră este uimitor!

În timpul sarcinii, corpul femeilor protejează o viaţă nouă! Ce motiv ar putea fi mai bun pentru a elimina grijile obsesive despre felul cum arătaţi. Ascultați corpul dumneavoastră şi urmați-i cerințele. Lăsați grija kilogramelor în plus pentru o altă perioadă a vieții.

Aveţi încredere în corpul dumneavoastră!

O abordare generală și unică a greutăţii în plus din timpul sarcinii cu siguranţă nu funcţionează pentru toate femeile. Cu toate acestea, există unele indicaţii pe care este recomandabil să le aveți în vedere, doar de dragul sănătății dumneavoastră și a copilașului din burtică.

Corpul femeilor

Creşterea în greutate recomandată în timpul sarcinii 

Multe femei au auzit că numărul magic pentru creşterea în greutate în timpul sarcinii este de 12-16 kg. Acesta este un bun punct de pornire. Dar sunt mulţi factori în joc, care ar putea transforma, de fapt, creşterea în greutate într-o necesitate sănătoasă.

Luaţi în considerare greutatea dinainte de sarcină. În cazul în care vă aflaţi într-un interval normal de greutate, înainte de a deveni însărcinată, într-adevăr aţi putea acumula 12-16 kg. Dacă sunteţi subponderală, statistica arată că veți acumula mai multe kilograme; dacă sunteţi supraponderale, corpul va avea nevoie de mai puţine kilograme în plus.

De asemenea, multe femei încep să mănânce mai sănătos şi să facă mai mult sport atunci când devin însărcinate. Corpurile lor vor arăta mai bine, chiar dacă vor acumula mai puţină sau mai multă greutate (sub formă de muşchi).

În cazuri rare, mamele vor pierde din greutate, de fapt, în timpul sarcinii, deoarece acestea mănâncă mai sănătos şi optimizează modul în care organismul lor procesează nutrienţii. De asemenea, multe femei pierd în greutate în primul trimestru de sarcină din cauza toxicozei.

Cu toate acestea, pierderea în greutate în timpul sarcinii nu este de obicei un semn bun. Dacă vă confruntaţi cu o pierdere drastică în greutate, consultaţi medicul de urgență.

Corpul femeilor

Există un algoritm de creștere în greutate în timpul sarcinii?

Înţelepciunea convenţională spune că femeile ar trebui să câştige 0,5-2,5 kg în primul trimestru şi 0,5 kg pe săptămâna pentru restul sarcinii. Cu toate acestea, puţine femei urmează acest model exact, aşa că nu vă faceţi griji dacă kilogramele dumneavoastră se pun în altă ordine.

Unele femei câştigă puţin sau chiar deloc în greutate (sau pierd în greutate) în primul trimestru de sarcină. Altele chiar acumulează 5 kg în primul trimestru de sarcină. Femeile care câştigă în greutate rapid în primul trimestru de sarcină, vor crește în greutate mai lent pe măsură ce sarcina progresează.

Cum se distribuie greutatea acumulată în timpul sarcinii?

Sunt toate kilogramele acumulate în timpul sarcinii grăsime? Nu! De fapt, cea mai mare parte din aceste kilograme nu este grăsime.

Grăsime stocată pentru alăptare – Organismul se pregăteşte pentru alăptare prin stocarea unor grăsimi în timpul sarcinii. Acest lucru are sens biologic, deoarece mamele după naştere nu sunt la fel de capabile să se alimenteze, astfel încât acestea trebuie să fie în măsură să supravieţuiască şi să hrănească copilul cu grăsimea depozitată. Acest lucru înseamnă o rezervă de aproximativ 2,5-5 kg.

Alimentarea cu sânge – În timpul sarcinii, alimentarea cu sânge va creşte cu 50%! Acest lucru poate adăuga încă 1,8 kg.

Uter mai mare – Desigur, uterul este în creştere şi va creşte pînă la greutatea de 1-2,5 kg.

Bebeluşul – Copilul va cântări aproximativ 3-3,6 kg la naştere.

Placenta – Se dezvoltă un organ nou în timpul sarcinii, placenta! Aceasta va cântări 1-1,3 kg.

Lichidul amniotic – Lichidul amniotic în care bebeluşul se dezvoltă cântăreşte 1-1,3 kg.

Ţesut mamar– Sânii vor creşte pentru că se pregătesc pentru producţia de lapte, adăugînd aproximativ 1-1,3 kg.

Corpul femeilor

Cum menţineţi o creştere în greutate sănătoasă?

Chiar nu trebuie să vă faceţi griji, atâta timp cât mâncaţi suficiente alimente de înaltă calitate zilnic şi faceţi sport moderat. Făcând acest lucru, cele mai multe femei nu vor avea nevoie să se cîntărească în fiecare zi sau săptămână, deoarece organismul ştie de ce are nevoie şi vă va spune. Urmaţi indiciile corpului dumneavoastră şi veţi fi ok.

Aici vă prezentăm câteva indicaţii care v-ar ajuta.

Consumaţi alimente sănătoase

  • Consumaţi alimente bogate în nutrienţi din surse sănătoase și organice, cum ar fi carnea crescută natural şi păsări de curte, ouă, peşte, lactate, fructe şi legume organice.
  • Aceste alimente hrănesc organismul şi vă oferă dumneavoastră şi copilului nutrienţii de care aveţi nevoie. Astfel organismul nu continuă să simtă foame şi nu vă face să consumaţi alimente fără nutrienţi.
  • Acest lucru nu înseamnă că nu vă puteţi delecta cu ceva dulce. Însă e bine să consumaţi zahăruri naturale, cum ar fi mierea şi siropul de arţar, care asigură organismul cu minerale şi ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge.

Consumaţi suficientă grăsime!

Creierul copilului are nevoie de o mulţime de grăsime sănătoasă pentru a creşte în mod optim. Consumaţi grăsimi sănătoase, cum ar fi untul organic, avocado, ulei de nucă de cocos, nuci crude şi seminţe.

Utilizaţi vitamine prenatale

Deşi este cel mai bine să obţineţi nutrienţi din surse alimentare reale, uneori nu este posibil să obţineţi totul doar din mâncare. În acest caz vitaminele prenatale de o înaltă calitate vă vin în ajutor.

Nu ţineţi diete în timpul sarcinii!

Dietele în timpul sarcinii sunt de-a dreptul periculoase pentru dumneavoastră şi copil (dar mai ales pentru dumneavoastră, din moment ce copilul se alimentează din rezervele mamei.)

Sarcina nu este un timp să vă axaţi pe pierderea în greutate, dar este perioada să vă concentraţi pe consumul de alimente sănătoase.

 Corpul femeilor

Cât timp este nevoie pentru a pierde greutatea acumulată în timpul sarcinii?

Unele femei pierd greutatea acumulată înainte ca copilul să atingă vîrsta de 6 luni. Alte mame au nevoie de aproximativ un an pentru a ajunge înapoi la greutatea lor de dinainte de sarcină. Femeile pierd în greutate în mod diferit după fiecare sarcină.

Organismul nu pierde toată greutatea dintr-o dată. A fost nevoie de 9 luni pentru a obţine greutatea, aşa că oferiţi-vă timp destul. Dieta după naştere poate duce la probleme de sănătate, aprovizionare scăzută cu lapte şi chiar boli a vezicii biliare.

Alăptatul la sân, cu toate beneficiile sale uimitoare, poate fi prietenul dumneavoastră atunci când vine vorba de pierderea în greutate. Cu toate acestea, unele femei păstrează 2,5-4,5 kg în timpul alăptării, din cauza sânilor mai mari şi / sau rezervele corpului pentru producţia de lapte.

Aveţi încredere că, dacă consumaţi alimente sănătoase, organismul va obţine cantitatea perfectă de greutate atît pentru dumneavoastră, cât și pentru şi copil. De asemenea, aveţi încredere că organismul dumneavoastră va reveni la greutatea optimă la timpul cuvenit, atâta timp cât nu îl supuneți excesului alimentar.

Iar pentru a vă reaminti despre cât de magnific este corpul femeilor, în special în timpul sarcinii, vă invităm să urmăriți video de mai jos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *