dieta pentru alaptareere

Dieta pentru alăptare – necesară?

Practic toate mămicile care au născut recent se ciocnesc de acceași întrebare – Trebuie să menţineţi o dietă perfectă în timpul alăptării?

Pe scurt, răspunsul la această întrebare este nu. De fapt, studiile constată că calitatea dietei mamei are o influenţă redusă asupra laptelui. O dietă săracă este mai probabil să afecteze mama decât copilul care este alăptat.

Este un lucru obişnuit să auzim femeile spunînd că vor să înţarce (sau să nu alăpteze deloc), deoarece le lipseşte consumul de cafea, doresc să bea un pahar de vin ocazional sau nu le place să îşi facă griji în mod constant cu privire la tot ceea ce mănâncă. Toate acestea sunt impredimente pe calea unei alăptări armonioase și multe mame renunță la acest magnific fenomen din lipsa de informare.

Totuși, puteţi bea băuturi cofeinizate cu moderaţie (vezi Cofeina și alăptarea – da sau ba? ), puteţi servi o băutură ocazională (vezi Alcoolul şi alăptarea – sunt oare aceste noțiuni compatibile?), și să mâncaţi ceea ce poftiți, în timp ce îi oferiţi copilului cea mai bună nutriţie şi protecţie imunologică – laptele matern.

Iată câteva dintre cele mai stringente întrebări legate de alimentația în timpul alăptării și răspunsurile la ele. Veți fi surprinse să descoperiți că realitatea este mult mai simplă, decât vă imaginați.

 dieta pentru alaptare

Sunt obiceiurile alimentare sănătoase recomandate pentru mame?

O alimentație sănătoasă este recomandată absolut tuturor, nu doar mamelor care alăptează. Beneficiile unei diete echilibrate sunt nenumărate. Veţi fi mai sănătoasă şi vă veţi simţi mai bine dacă mîncaţi corect. Cel mai benefic pentru oricine este consumul de alimente variate, în starea lor naturală. Totuși, acest lucru nu este direct dependent de furnizarea de lapte de calitate sau pentru menţinerea aprovizionării cu lapte. Orice lapte matern este de cea mai bunp calitate pentru copilaș.

De ce bebelușul este agitat?

În multe cazuri, agitaţia este normală pentru un nou născut şi nu este legată de produsele alimentare din dieta mamei. În cazul în care copilul dumneavoastră este sensibil la ceva ce mâncaţi, cel mai probabil veţi observa alte simptome, cum ar fi o stare de nervozitate excesivă, scuipat sau vomă, colici, erupţii cutanate sau congestie persistentă. Agitaţia ce nu este însoţită de alte simptome şi este calmată de alăptat mai frecvent, cel mai probabil, nu este legată de alimentele consumate de mamă.

Ce este necesar pentru a menţine o cantitate necesară de lapte?

Cu cât mai des şi eficient veţi alăpta copilul, cu atît mai mult lapte veţi avea. Ocazional, caloriile sau lichidele consumate pot afecta producţia de lapte:

  • Calorii: În general, trebuie pur şi simplu să ascultaţi corpul dumneavoastră şi să mîncaţi cînd vă este foame – aceasta este tot ce trebuie să faceţi pentru a obţine caloriile de care aveţi nevoie. Numărarea caloriilor este rareori necesară în alăptare, cu excepţia cazului în care aveţi probleme să menţineţi o greutate sănătoasă. O dietă drastică, săracă în calorii, poate reduce cantitatea de lapte.
  • Lichide: Nu este necesar să beţi forţat fluide. Doar dacă nu sunteţi grav deshidratată, consumul de prea multe lichide, nu este benefic, poate provoca disconfort şi nu creşte cantitatea de lapte. Nu este necesar să beţi doar apă – corpurile noastre se pot hidrata din orice lichid.

dieta pentru alaptare

Cum afectează aportul de nutrienţi alăptarea?

Suplimentele de vitamine / minerale nu sunt considerate necesare, dacă consumaţi o dietă bine echilibrată. Consumul de grăsimi, la fel, nu afectează cantitatea de grăsime din lapte, dar poate afecta într-o anumită măsură tipurile de grăsimi (“bune” şi “rele”) ce ajung în acesta.

Există alimente pe care ar trebui să le evitaţi în timp ce alăptaţi?

Nu există alimente pe care ar trebui să le evitaţi, doar din simplul motiv că alăptaţi. În general, se recomandă ca o mama care alăptează să mănînce orice îi place, ori de câte ori îi place, în cantităţile pe care le dorește şi să continue să facă acest lucru, cu excepţia cazului cînd copilul are o reacţie evidentă la un anumit produs alimentar.

Este sugerat ca toată lumea, în special mamele însărcinate şi care alăptează, să evite consumul anumitor tipuri de peşte, care sunt de obicei bogate în mercur. Este o idee bună să limitaţi consumul de cofeină şi alcool, dar este rareori necesar să le eliminaţi.

Unele proteine alimentare (cum ar fi proteina din lapte de vacă sau proteină din alune) trec în laptele matern. În cazul în care există o istorie de alergii alimentare în familia dumneavoastră, ar fi benefic să limitaţi sau să eliminați complet alergenii comuni din familia dumneavoastră.

Orice copil ar putea reacţiona la un anumit aliment (deşi acest lucru nu este foarte frecvent). În cazul în care copilul are o reacţie evidentă de fiecare dată când mâncaţi un anumit aliment, ar trebui să eliminaţi acest aliment din dietă.

dieta pentru alaptare

Cum se manifestă alergiile alimentare?

Un procent mic dintre mamele care alăptează constată o diferenţă evidentă în comportament sau sănătatea copilului lor atunci când mănâncă anumite alimente. Produsele din lapte de vacă sunt cele mai comune alimente-problema şi singurele alimente care au fost în mod concludent legate de o stare de nervozitate / balonare la sugari.

În cazul în care un copil alăptat este sensibil la un anumit aliment, atunci el poate fi agitat după hrănire, plânge pentru perioade lungi de timp, doarme puţin şi se trezeşte dintr-o dată cu un disconfort evident. Alte semne ale unei alergii alimentare pot include: erupţii cutanate, urticarie, eczeme, piele uscată, respiraţie şuierătoare sau astm, simptome de congestie sau răceală, cum ar fi: mâncărimi ale ochilor roşii, infecţii ale urechii, iritabilitate, agitaţie, colici, disconfort intestinal, vomă, constipaţie şi / sau diaree, sau scaun verde cu mucus sau sânge.

Gravitatea unei reacţii la alimente este în general legată de gradul de sensibilitate al copilului şi la cantitatea de alimente-problemă pe care mama le-a mâncat. Reacţiile alimentare pot să apară în câteva minute, dar simptomele la copiii alăptaţi la sân se arată în 4-24 ore după expunere. În cazul în care copilul are o reacţie acută la un nou aliment sau la un produs alimentar pe care mama l-a consumat în cantităţi mari, atunci copilul, probabil, va reveni la normal în câteva ore. În cazul în care copilul este sensibil la un aliment pe care mama îl mănâncă frecvent, simptomele pot fi în curs de desfăşurare.

Ce alimente prezintă un risc mai mare?

Unele dintre cele mai probabile alimente suspecte sunt produse lactate de vacă, soia, grâu, porumb, ouă, şi arahide.

Alte alimente suspecte sunt:

  • Orice aliment la care un membru al familiei este alergic
  • Un aliment pe care mama l-a consumat recent în cantităţi mari
  • Un aliment nou (în cazul în care simptomele copilului sunt recente)
  • Un aliment pe care mama îl displace, dar îl mănâncă în timp ce alăptează (şi / sau a mâncat în timpul sarcinii), spre beneficiul copilului ei

dieta pentru alaptare

Predispunerile şi dezgustul conştient pentru unele alimente sunt semnale că organismul dumneavoastră reacţionează la ele într-un mod anormal.

Păstrarea unui jurnal alimentar în care notaţi alimentele consumate şi comportamentul / simptomele copilului, zilnic, poate fi de ajutor atunci când încercați să identificaţi un produs-problemă.

 

Ce e de făcut dacă un anumit aliment pare a fi o problemă?

Dacă credeţi că bebeluşul dumneavoastră reacţionează la un anumit aliment, eliminaţi-l din dietă dumneavastră pentru 2-3 săptămâni pentru a vedea dacă simptomele copilului se îmbunătăţesc. Dacă da, atunci acest aliment poate fi o problemă pentru copil. Eliminarea unui aliment pentru mai puţin de 2-3 săptămâni, poate să nu fie eficace.

Simptomele bebeluşului vor începe, de obicei, să se îmbunătăţească în decurs de 5-7 zile de la eliminarea unui produs alimentar-problemă. Însă, copilul poate să nu se simtă bine imediat, mai ales în cazul în care reacţia este la un produs alimentar care a fost consumat regulat de către mamă. Unii copii par să se simtă rău pentru aproximativ o săptămâna înainte că simptomele să înceapă să se îmbunătăţească.

O modalitate de a confirma faptul că un anumit produs alimentar este o problemă pentru copil este să consumaţi alimentele din nou, pentru a vedea dacă copilul are aceeaşi reacţie. Cu cît sunt mai severe simptomele bebeluşului, cu atît mai mult timp ar trebui să aşteptaţi înainte de a reintroduce alimentul în dietă. Dacă copilul prezintă o reacţie foarte severă, ar fi mai bine să nu reintroduceţi alimentul deloc pe perioada alăptării.

În cazul în care copilul este doar un pic mai sensibil la un anumit aliment, puteţi pur şi simplu să-l limitaţi, decât să eliminaţi acel aliment din dietă. Majoritatea copiilor depășesc sensibilităţile la alimente în termen de câteva luni până la un an, dar unele alergii alimentare persistă pe termen lung.

Pentru copiii alergici, evitarea alergenului micoreaza riscul că copilul să dezvolte o alergie pe tot parcursul vieţii.

dieta pentru alaptare

Sensibilitatea copiilor la produsele lactate

În cazul în care copilul dumneavoastră este sensibil la produsele lactate, este foarte puţin probabil că problema să fie intoleranţa la lactoză, deşi mulţi oameni susţin acest lucru.

Cu toate că sensibilitatea la proteinele din laptele de vacă şi intoleranţa la lactoză nu sunt acelaşi lucru, ele pot să apară, uneori, în acelaşi timp, din moment ce alergiile alimentare pot provoca o intoleranţă secundară la lactoză.

 

Sensibilitatea la proteinele din laptele de vacă

Bebeluşii care sunt sensibili la produsele lactate din dietă mamei reacționează la anticorpii din laptele de vacă, sub formă de proteine (nu lactoză), care trece în laptele matern. Laptele de vacă este o sursă comună de sensibilitate alimentară la copii. Sensibilitatea sau alergia la laptele de vacă poate provoca simptome cum ar fi colici, eczeme, respiraţie şuierătoare, vărsături, diaree (inclusiv diaree cu sânge), constipaţie, urticarie şi / sau înfundat, mâncărimi ale nasului.

În cazul în care copilul dumneavoastră este sensibil la produsele lactate din dieta dumneavoastră, nu vă ajută să apelaţi la produsele lactate fără lactoză. Problema sunt proteinele din laptele vacii, nu lactoză.

Un procent semnificativ dintre copiii cu alergie la proteinele din laptele de vacă vor reacţiona, de asemenea, la soia, laptele de capră, de oaie sau carnea de vită.

Dacă credeţi că copilul poate fi sensibil la produsele lactate din dietă, eliminaţi-le pentru 2-3 săptămâni înainte de a evalua rezultatele.

În cazul în care copilul dumneavoastră este doar un pic mai sensibil la proteine lactate, s-ar putea să amelioraţi simptomele bebeluşului prin eliminarea surselor evidente de lactate (lapte, smântână, iaurt, unt, brânză, smântână, îngheţată, brânză de vaci, etc.).

dieta pentru alaptare 6

Trebuie să fiți foarte atente și să urmăriți reacțiile copilului dumneavoastră. Dacă totul este bine, puteți să vă relaxați. Nu uitați, alăptarea este cu adevărat o plăcere și cel mai de preț dar pe care îl puteți face copiilor dumneavoastră. Și, de cele mai multe ori, nu cere nici un sacrificiu din partea mamei!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *